Handlekurv


Handlekurven er tom

Sum total

0,-

Inkl.mva - ekslusiv frakt


BETINGELSER


LEVERING OG FRAKT:

Hos oss får du FRI FRAKT på ordre over 1500,-

Dette gjelder imidlertid ikke større varer som store tepper, møbler, store bilder etc. Frakt alternativer vil da stå beskrevet i produktets tekst.

Utover dette opererer vi med 99,- som fast frakt på alle ordre.

Du får da både sporing og forsikring av pakken. 

Vi bruker Posten/Bring for sikker og trygg levering av din ordre. Du mottar SMS når din pakke er klar for utlevering. 

Du kan også huke av for henting av varene dine, da kan du velge om du vil hente de på showroomet vårt i Drammensveien 130 C inngang 13 0277 Oslo, eller i butikken Lille Himmel på Metro Senter på Lørenskog, dette selvfølgelig mot 0,- i frakt. Du vil motta en mail med tidspunkt på når varene kan hentes, men showroomet er normalt åpent man-fre kl 09-16 og Lille Himmel er åpent man-fre 10-21 lør 10-19.

Dine varer pakkes og sendes normalt innen 3 virkedager.

* Fast frakt gjelder kun i Norge, ikke Jan Mayen, Svalbard og Europa forøvrig. Vi vil snart lansere muligheter for sending utenlands, men enn så lenge råder vi deg til å ta kontakt på mail om det er ønskelig å få til. 

 

BETALING: 

Vi er opptatt av sikkerhet og ønsker at betalingen skal gå så enkelt og sikkert som mulig for deg som kunde hos oss. Vi bruker derfor Klarna Checkout som gir deg muligheten til å betale med faktura eller med kort. 

Med Klarna Checkout er det også ekstremt enkelt å bestille og betale varer via mobil og nettbrett. 

Velger du Klarna faktura kan du også velge om du vil dele opp betalingen eller utsette den i 14 dager. Dette valget kan du imidlertid også endre når du mottar første faktura fra Klarna.

Når ordren oppdateres som sendt hos oss aktiverer vi også fakturaen om du har valgt å betale med faktura.

Kjøper du bestillingsvarer vil dermed ikke fakturaen bli sendt til deg før selve varen blir sendt til deg.

Betaler du med kort blir beløpet trukket fra din konto etter bankens regler for dette, normalt med en gang kjøpet foretas.

Når fakturaen er aktivert hos oss så er det en sak mellom deg og Klarna videre. Om du ønsker betalingsutsettelse, endring av muligheter etc. så må dette tas med klarna og du finner informasjonen du trenger på første tilsendte faktura fra Klarna. 

Er det imidlertid noe du lurer på vedrørende dette så ikke nøl med å ta kontakt, vi hjelper deg så langt det lar seg gjøre.

 

RETUR:

Når du handler på nett har du full returrett innen 14 dager etter angrerettloven.

Dette gjelder uansett om du kjøper fullpris eller salgsprodukter.

Merk at varen skal være ubrukt, i samme stand som når du mottok den og ligge i originalemballasjen. 

Vennligst merk at du ikke må klistre teip eller returlapper direkte på originalemballasjen da denne vil bli ødelagt for videre salg.

Varen skal sendes sikkert tilbake til oss og utfyllt angrerettsskjema skal vedlegges. Angrerettsskjema blir alltid sendt til deg som vedlegg på mail når vi oppdaterer ordren din som sendt.

Ved godkjent retur refunderer vi varens verdi. Når varer sendes i retur er det kjøper selv som dekker disse fraktkostnadene jmfr. angrerettsloven §15 første ledd. Det er kjøpers ansvar at pakken ankommer oss sikkert og trygt, og vi anbefaler derfor at du sender pakken tilbake med sporing, da som Norgespakke. Vi henter ikke ut pakker som blir sendt som postoppkrav og det er ikke mulig å sende pakken som bedriftspakke.

Merk at ved retur av bestillingsvarer som møbler etc. vil det beregnes et returrgebyr på 25% av kjøpesummen som du som kjøper ikke får returnert. Dette fordi det er av betydelig kostnad for oss som selger å beskaffe bestillingsvarer på bestilling fra kunder.

Du kan enten bytte varen i en ny vare eller få pengene igjen. Ønsker du å bytte i andre varer, sender vi disse til deg fraktfritt. 

Husk å skrive på angrerettsskjemaet hva du ønsker, vi anbefaler deg også å sende oss en mail ang. retur/bytte sånn at vi løser det så fort og bra som mulig.

Mottar vi en retur senere enn 14 dager etter du mottok varen kan vi benytte oss av retten til å underkjenne returen.

**Dersom pakken ikke hentes på utleveringssted og pakken returneres til oss med status "ikke hentet", belastes kunden kr 199,- i returporto. Kunden har selv ansvaret for å sørge for at pakken hentes på utleveringssted. 

Det er kundens plikt å sørge for at riktig navn, adresse og telefonnummer oppgis. Varer som ikke ankommer kjøper på grunn av feilaktige opplysninger fra kjøpers side vil ikke bli sendt tilbake uten at kjøper dekker kosnadene ved dette selv.

Har du betalt med faktura så vil fakturaen refunderes jmf. beløp på de varene du har returnert. Vi anbefaler deg å sende varene raskt i retur om du har betalt med faktura. Det er som regel 14 dagers betalingsfrist på fakturaene fra Klarna før det tilkommer purregebyr. Om du ikke har sendt varen i retur så vi har mulighet til å hente den ut i rimelig tid innen denne fristen er gått, så må du selv stå for purregebyret. Vi anbefaler derfor at du betaler fakturaen om du ser at du får dårlig tid på dette. Pengene blir uansett refundert samme dag som vi mottar varen i retur.

Har du betalt med kort så vil pengene bli kreditert din konto på samme måte som du betalte. Det vil ikke være mulig å få pengene refundert på annen måte enn den måten du betalte på. Merk at det kan ta 1-3 virkedager før pengene er tilbake på din konto, dette kommer an på type betalingskort og bank.

 

REKLAMASJON:

Ved eventuell reklamasjon så ta kontakt på post@newness.no for nærmere informasjon.

Send bilde av skade og husk å oppbevare emballasje, og produkt til du har fått svar fra oss om hva vi gjør videre.

I de tilfeller hvor det er en reklamasjon mest sannsynlig forårsaket av tøff håndtering i postgangen er det ekstremt viktig at dere dokumenterer skader på pakken utvendig hvis det er synlige skader på emballasjen. Dette gjøres ved å ta bilder. Dette er viktig for å rette erstatningskrav videre mot posten.

Vi løser normalt reklamasjoner raskt og enkelt og til så lite bry som mulig for deg som kunde. Vi ber om forståelse for at vi ved noen anledninger må forhøre oss med leverandører ang. reklamasjoner på produkter og dette kan noen ganger ta litt tid å nøste opp i.  

I tilfeller hvor du er nødt til å sende varer tilbake til oss på grunn av reklamasjon så dekker selvsagt vi portoen, du vil da få tilsendt en etikett for tilbakesendelse som du fester på pakken etter at den er forsvarlig sikret og emballert.

  • Følg oss

    Pinterest

    Facebook Newness_no

    Facebook Lille Himmel

    Instagram Newness_no

    Instagram Lille Himmel

  • Om oss

    NEWNESS / Lille Himmel

  • Produsenter